Lek

"LEK ER NØKKELEN TIL DE TO VIKTIGSTE SKAPENE I BARNEHAGEN - VENNSKAP OG FELLESSKAP" (Melaas, 2013)

Lek er et møte mellom den ytre og den indre verden - "på ordentlig og på liksom"!

Her kan erfaringer og opplevelser lekes ut - sammen med andre. I fri lek kan barn øve seg på å forholde seg til andre: vente på tur, vise hensyn , glede seg på andres vegne, møte motstand og løse konflikter.

Lek er lystbetont og gir UENDELIGE muligeter sammen med voksne som deltar, anerkjenner og videreutvikler.

Vi har utarbeidet en plan for hvordan de ansatte skal møte og delta i barns lek, det kan du lese mer om her:

Voksne i møte med barns lek

Vi er også opptatt av at barnehagen skal være et godt sted å være, der ingen opplever mobbing.

Dersom barna opplever å ikke ha det trygt og godt i barnehagen tar vi saken på alvor og jobber etter en stødig mal basert på Barnehageloven. Det kan du lese mer om her:

Prosessplan mobbing